1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Yaris Cross pnie się na szczyt segmentu
24-08-2022

Yaris Cross pnie się na szczyt segmentu

Sprawdź liczbę rejestracji
Miejski Yaris Cross wzmacnia pozycję Toyoty w Polsce. Szczególną popularnością model ten cieszy się zwłaszcza wśród klientów indywidualnych. Zarówno w lipcu, jak i w pierwszych 20 dniach sierpnia zajął pierwsze miejsce wśród SUV-ów segmentu B zarejestrowanych przez osoby prywatne. 
  • Nowy model Toyoty z segmentu B-SUV – Yaris Cross – na polskim rynku zadebiutował jesienią 2021 roku. Dziś miejski crossover Toyoty należy do ścisłej czołówki najpopularniejszych samochodów tego typu w Polsce. Na podium utrzymuje się od grudnia 2021 roku. W lipcu 2022 roku Yaris Cross zanotował największą miesięczną liczbę rejestracji w swojej historii – 904 egz. Dało mu to drugie miejsce i rekordowy dla tego modelu udział segmencie B-SUV – 19,3%.

Yaris Cross cieszy się popularnością wśród klientów indywidualnych

  • W ciągu pierwszych 20 dni sierpnia zarejestrowano 634 egz. Yarisa Cross. Jest to zaledwie o 5 aut mniej od lidera segmentu. Ponad 60% z nich, czyli 387 egz., trafiło do nabywców prywatnych, wśród których Yaris Cross zajął pierwsze miejsce.

    Osoby prywatne doceniły atrakcyjność tego auta. Dla nich ważna była nie tylko cena czy wysokość raty, lecz również walory samego samochodu, takie jak właściwości jezdne, wyposażenie, pakowność, komfort we wnętrzu, jakość wykonania i niezawodność. Każdy z tych aspektów stawia Yarisa Cross bardzo wysoko wśród miejskich SUV-ów. 

Hybryda i napęd na cztery koła

  • Nowa miejska Toyota Yaris Cross powstała na bazie platformy TNGA, zapewniającej sztywność konstrukcji, stabilność w zakrętach i nisko położony środek ciężkości. Pojazd został wyposażony także w układ hybrydowy oraz napęd na cztery koła AWD-i. Zarówno w odmianie FWD, jak i AWD-i Yaris Cross Hybrid jest bardzo oszczędny i zrywny dzięki wsparciu napędu elektrycznego, który udostępnia pełny moment obrotowy od chwili ruszenia. 

Napęd hybrydowy 1.5 Hybrid Dynamic Force, wspierany baterią, generatorem i automatyczną przekładnią, ma łączną moc 116 KM. Po wybraniu wersji FWD zużycie paliwa wynosi 4,4–5,5 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h – w 11,2 s. Wersja z układem AWD-i charakteryzuje się lepszą przyczepność na śliskiej drodze oraz pozwala sprawniej poruszać się po miękkiej, nierównej nawierzchni poza asfaltem. Średnie spalanie wynosi 4,7–5,1 l/100 km, a przyspieszenie 0 do 100 km/h – 11,8 s 

Toyota Yaris Cross jest nieco większa od Yarisa. 4180 mm długości to aż o 240 mm więcej niż w hatchbacku. Ponadto auto jest o 95 mm wyższe i 20 mm szersze od miejskiej Toyoty. W bagażniku mieści się do 397 l (przy rozłożonej kanapie w wersji FWD). 

Yaris Cross – niezależnie od wersji – jest wyposażony m.in. w pełny zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense 2.5, w tym inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC) i układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach. W standardzie dostępne są także interfejsy Apple CarPlay* i Android Auto™. 

Ceny Yarisa Cross zaczynają się od 90 900 zł brutto, a miesięczne raty w Leasingu KINTO ONE – od 1018 zł netto.

* Apple CarPlay jest znakiem towarowym Apple Inc.