W pierwszych 6 miesiącach 2024 roku Toyota Motor Europe (TME) sprzedała łącznie 626 572 samochodów. To wzrost aż o 9% rok do roku. Toyota utrzymała pozycję drugiej najpopularniejszej marki samochodów osobowych w Europie.
Pierwsze półrocze 2024 roku Toyota Motor Europe (TME) zamknęła z rekordem sprzedaży. Od stycznia do czerwca w Europie sprzedano 626 572 samochody japońskiego producenta, co jest wynikiem o 9% lepszym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Toyota utrzymała pozycję drugiej najpopularniejszej marki samochodów osobowych.
Od początku 2024 roku sprzedaż napędzały zelektryfikowane modele Toyoty i Lexusa. W pierwszym półroczu kupiono 461 911 samochodów z takimi napędami, co jest wynikiem lepszym aż o 12% w porównaniu z tym samym okresem 2023 roku. W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, takie samochody stanowiły aż 75% wszystkich pojazdów, które opuściły salony obu marek. W całej Europie udział zelektryfikowanych aut wzrósł do 73% sprzedaży TME.
Matt Harrison, Chief Corporate Officer w Toyota Motor Europe, mówiąc o wynikach sprzedażowych, podkreślił:
„Jesteśmy zadowoleni z rekordowych wyników sprzedaży po pierwszym półroczu oraz z faktu, że rośniemy szybciej niż rynek. Obserwujemy duże zainteresowanie naszymi zelektryfikowanymi napędami, począwszy od klasycznych hybryd, przez hybryd plug-in po auta bateryjne auta elektryczne. Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid została dobrze przyjęta przez klientów, a duży popyt jasno pokazuje, że nasza wielotorowa strategia odpowiada na zróżnicowane potrzeby szerokiego grona odbiorców”.