- Toyota rozszerza gamę elektrycznego bZ4X o nową wersję nadwozia Touring
- SUV został zaprojektowany z myślą o rodzinnym podróżowaniu i aktywnym stylu życia
- Większa długość i wysokość nadwozia zapewniają więcej przestrzeni, w tym o 33% większy bagażnik względem standardowego bZ4X
- Toyota bZ4X Touring będzie dostępna z napędem na przednie i wszystkie koła zapewniającym moc do 380 KM/280 kW* w wersji AWD
- W nowym modelu wykorzystano mocniejszy akumulator litowo-jonowy o większej pojemności 74,7 kWh
- Aż do 560 kilometrów zasięgu wg WLTP*
- Debiut w Europie jest planowany na wiosnę 2026 roku
Toyota bZ4X Touring to nowy wariant w pełni elektrycznego SUV-a o zwiększonej przestrzeni bagażowej. Samochód umożliwia szybkie ładowanie bez względu na porę roku, ma duży zasięg i mocne napędy. Został stworzony z myślą o osobach aktywnie spędzających czas i poszukujących przestronnego auta na dalekie, rodzinne wyjazdy.
Nowy bZ4X Touring wzmacnia ofertę elektrycznych SUV-ów Toyoty w kluczowych rynkowych segmentach B, C i D. Samochód dołącza do nowego Urban Cruisera oraz Toyoty C-HR+, a także zmodernizowanego bZ4X. Nowe modele łączy praktyczność i charakter prawdziwego SUV-a, wyrazista stylistyka, wydajne napędy oraz opcjonalny napęd na cztery koła, a także stanowiąca DNA Toyoty jakość i niezawodność.
Przestronne wnętrze na pierwszym planie
Toyota bZ4X Touring powstała dzięki powiększeniu stylowej sylwetki modelu bZ4X. Nowa wersja nadwoziowa jest o 140 mm dłuższa (4830 mm długości) i 20 mm wyższa (1670 mm wysokości), co przełożyło się na powiększenie pojemności bagażnika o dodatkowe 148 litrów do 600 litrów - czyli o ponad jedną trzecią.
Toyota bZ4X Touring została zaprojektowana tak, by uzyskać jak największą przestrzeń w kabinie i w bagażniku, w czym pomógł układ napędowy o kompaktowych wymiarach. Samochód ma wystarczająco dużo miejsca na rodzinne bagaże lub sprzęt rekreacyjny. Tylne siedzenia dzielone w proporcji 40:60 można łatwo złożyć, by szybko powiększyć przestrzeń bagażową.
Inteligentny napęd i lepsze osiągi
Zgodnie z wielotorową strategią Toyota będzie oferować zróżnicowaną gamę pojazdów elektrycznych, dlatego nowy bZ4X Touring będzie dostępny z napędem na przednią oś oraz wszystkie cztery koła. Wariant AWD wykorzystuje inteligentne technologie XMODE oraz Grip Control, co przekłada się na dodatkową przyczepność oraz stabilność na różnych typach nawierzchni.
Bez względu na rodzaj napędu bZ4X Touring ma akumulator litowo-jonowy o pojemności 74,7 kWh brutto oraz ładowarkę pokładową, która w zależności od wersji będzie miała moc 11 kW lub 22 kW. Maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) wynosi do 150 kW, dzięki czemu samochód zapewnia odpowiedni zasięg potrzebny w długich, rekreacyjnych podróżach.
Akumulator korzysta z najnowszych rozwiązań Toyoty w zakresie poprawy wydajności i skrócenia czasu ładowania. Auto wyposażono w nowy system chłodzenia cieczą oraz zapowiedzianą wcześniej w nowej Toyocie bZ4X funkcję przygotowania akumulatora do ładowania, którą kierowca może aktywować manualnie lub uruchamia się automatycznie z wykorzystaniem systemu nawigacji. Pozwala to osiągnąć optymalną temperaturę baterii przed rozpoczęciem ładowania, co jest szczególnie przydatne przy niskich temperaturach zimą.
Napęd Toyoty bZ4X Touring korzysta z udoskonalonego układu e-Axle o niższej masie i bardziej kompaktowych wymiarach. Wykorzystuje on nowe półprzewodniki z węglika krzemu (SiC), które są efektywniejsze i jednocześnie generują przy tym wyższą moc. Wariant z napędem na przednie koła osiąga moc 224 KM/165 kW*, zaś w przypadku bZ4X Touring z napędem na wszystkie koła ma 380 KM/280 kW*, co czyni ten model najmocniejszym autem w ofercie marki.
Większa moc to nie wszystko. Model bZ4X Touring jest też przygotowany do holowania przyczep o masie do 1500 kg, co podkreśla jego walory pojemnego i wszechstronnego SUV-a. Szczegółowe dane techniczne pojazdu zostaną opublikowane przed wprowadzeniem modelu do sprzedaży.
Do 10 lat gwarancji na baterię
Jak w przypadku wszystkich nowych elektrycznych pojazdów Toyoty, bZ4X Touring będzie oferować długotrwałą jakość, trwałość i niezawodność akumulatora. Program przedłużonej gwarancji na akumulator trakcyjny Battery Care Program zapewnia ochronę do 10 lat lub do miliona kilometrów pod warunkiem wykonywania corocznej kontroli stanu baterii. **
Stylistyka pełna charakteru
Podczas gdy bZ4X ma smukły i nowoczesny design, wersja Touring o przestronnym nadwoziu w stylu kombi otrzymała bardziej surowy charakter, który osiągnięto poprzez zastosowanie chropowato-czarnego wykończenia nadkoli, czarnych felg oraz solidnym relingom – umożliwiają one transport sprzętu sportowego czy długich przedmiotów, a maksymalne obciążenie dachu wynosi 70 kg.
Najważniejsze zmiany w wyglądzie dotyczą tylnej, wydłużonej części nadwozia z nowym projektem zderzaka oraz światłami LED o nowoczesnym „outdoorowym" wyglądzie. W palecie dostępnych lakierów pojawi się nowy odcień Brilliant Bronze.
Wewnątrz kabina wykorzystuje rozwiązania znane z nowego bZ4X. W środku uwagę przykuwa nowa konsola środkowa ułatwiająca korzystanie z urządzeń cyfrowych oraz nowoczesny panel przyrządów z 14-calowym ekranem multimedialnym dostępnym w standardzie. Wykończenie wnętrza obejmie nowy kolor tapicerki City Moss, podkreślający autentyczny charakter SUV-a.
System multimedialny obejmuje funkcję nawigacji BEV, która wspiera kierowcę w planowaniu trasy i wyborze punktów ładowania, biorąc pod uwagę stan naładowania akumulatora i pozostały zasięg.
Wprowadzenie modelu bZ4X Touring do sprzedaży w Europie jest planowane na wiosnę 2026 roku. Kolejne informacje dotyczące samochodu zostaną udostępnione przed wprowadzeniem na rynek.
*Dane przed homologacją
** Toyota gwarantuje, że bateria zachowa co najmniej 70% swojej pojemności przez okres do 10 lat. Podstawowa gwarancja producencka obowiązuje przez 8 lat lub 160 000 km z możliwością przedłużenia gwarancji w Battery Care Program na okres do 10 lat lub 1 000 000 km pod warunkiem wykonywania corocznej kontroli stanu baterii w Autoryzowanych Stacjach Dilerskich Toyoty.